Hästar?

Photomic ringde nyss och frågade om jag kunde jobba imorgon. Självklart! säger jag men suckar högt i huvet. Två förskolor! Nu inser jag hur less jag är, jag längtar efter havsbadet. Varför hann inte Kerstin ringa först? För hon är segast i världen! Jahapp då var det bara börja packa in grejerna i bilen. Ladda in ordrarna i jobbdatorn. Ringa skolorna. Ladda kameran. Leta vägbeskrivningar. Jag tänker inte lita fullt ut på min GPS igen. Läser nu på mina fotoordrar för nästa vecka. Längst ner på Grans order står det:
KRAV: Eleverna vill ha med sina djur på gruppbilderna och porträttbilderna annars vill de inte ta skolfoto! Jäklarns vilket hot alltså. Men shit! ska jag förutom eleverna dessutom ha 30 HUNDAR bland utrustningen. Eller vilka djur dom nu har. Hästar! Dom har ju hästgrejs där. Hästarna kan väl ändå inte vara inräknade i "sina djur". Hur ska ens en stor hund få plats med eleven på portträttbilden. Jaa, spännande jobb som sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0